23 februarie 2009

9,50

Ei bine lume, mi s-a indeplinit "cosmarul" m-am calificat (cam fara sa vreau) la faza judeteana a olimpiadei de istorie. Acuma sa vedeti voi eseuri si prezentari de 4-5-6-fara-numar- pagini. La locala nici nu a fost asa de greu. A fost materia de primul semestru, o recapitulare din avion, cateva pahare de cola (ajuta la memorie) si am fost gata de dus. Ne-au dat 2 texte, cateva cerinte pe baza textului, cateva cerinte de facut cu mintea noastra propie si personala* si o prezentare in 2-3 pagini a etnogenezei romanesti. Va dati seama ca m-am speriat cand am vazut 2-3 pagini. Si acolo zicea ce sa avem in vedere si zicea ceva de conflictelede daco-romane. Fix cu alea am inceput.... m-am apucat sa scriu despre Herodot si primele stiri despre daco-geti in secolul IV I.Hr am vrut sa scriu si despre conflictul dintre Dromichaites si Lisymacos dar nu stiam cum se scrie (asa cum nici acum nu stiu) asa ca am renuntat. Dar in rest la conflictele daco-romane... pai daca e ceva ce ne-a zis doamna profesoara la clasa si eu n-am scris acolo... am scris chiar si cum au fost tradati dacii de Brutus si ca astfel au ramas fara apa si au abandonat cetatea refugiindu-se in munti. De unde stie doamna profesoara de Brutus asta habar-nam (probabil ca a fost de fata la asediera Sarmizegetusei) dar oricum cred ca nota asta demonstraza inca odata existenta in Turda a "sindromului Jude" adica a lui Domana Profesoara Jude. Ce rau o sa imi para dupa profesoara aceasta. Ca daca o sa ajung la liceu sa fac cu una care os a ne dicteze din carte sau o sa ne puna sa lucram cu cartea. Metoda lui domna Jude e simpla. Vine la ora, preda lectia (care cred ca o stie pe dinafara) daca sunt intrebari raspune fara sa stea pe ganduri, si a doua ora trebuie sa sti lectia. Nu o sti 2 si gata discutia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu