2 mai 2009

Review 1: Just Cause

Sincer sa fiu nu prea stiu de unde sa incep cu acest joc. In mare este un joc amuzant, foarte asemanator cu cel din seria Grand Theft Auto. In acest joc, jucatorul intra in pielea lui Rico Rodrigues, un spion american trimis in misiune pe o insula undeva in America Larina. San Esperito mai exact. Grafica jocului mi se pare foarte buna avand in vedere ca jocul a iesit in 2006. Pot chiar sa spun ca in anumite momente este peste Spider-man 3. Pe coperta scrie ca jocul iti da posibilitatea de a explora peste 1,025 km2 de insule tropicale. Sincer, nu am stat sa ii numar si nici nu cred ca se pot numara, asa ca o sa ii cred pe cuvant ca atatia km patrati sunt.
La inceput s-ar putea sa aveti probleme cu controlul personajului, deoarece incepi jocul sarind dintr-un avion si trebuie sa aterizezi cu parasuta la punct fix si de acolo direct la impuscat soldati. Partea cea mai grea la inceput mi s-a parut controlatul tintei. Personajul il controlezi din controller-ul analog stang, tragi apasand R1 dar tintesi din controller-ul analog drept ceea ce prima data poate fi dificil.
Sincer sa fiu, cartea cu instructiuni nu mi se pare do foarte mare folos, ea fiind struturata sub forma unei reviste de presa de pe insula. I-am facut si o poza insa calitatea ei lasa de dorit camera foto fiind la reparat, am fost nevoit sa recurd la telefonul mobil.
Un lucru care mi-a placut foarte mult la acest joc este faptul ca mereu ai cate ceva de facut. Ai o gramada de misiuni secundare, pe langa misiunile care ti le da jocul. In mare acestea consta in eliberarea diferitelor sate de sub dominatia statului. Practic tot jocul se invarta in jurul unei revolte. Dorinta locuitorilor insulei San Esperito de a-l inlatura pe dictatorul comunist (cred).
Partea nostima e ca niciodata nu vei ramane fara o arma de foc sau fara un mijloc de transport. Poti fura masini la discretie, poti pilota avioane, elicoptere, barci cu motor, barci de curse, elicoptere militare, avioane de vanatoare, poti sarii cu parapanta/parasuta. Defapt e aproape enervant cum mereu ei parasuta disponibila. e suficient sa mergi pe o motocicleta, sa apesi "patratul" si gata, ti se deschide parasuta si esti in aer, iar motocicleta se duce in continuare sub tine, pana cand se loveste de ceva sau pica intr-o prapastie, si la apasarea "X-ului" se strange la loc parasuta si esti in cadere libere. Defapt in aceeasi cadere poti sa iti inchizi sau sa deschizi parasuta si de 10 ori daca ai destul loc. N-am incercat sa vad ce se intampla daca sar din avion si nu iti deschizi parasuta dar banuiesc ca mori, deoarece mi s-a mai intamplat sa mi se scada din viata pentru ca am sarit de la o inaltime prea mare. Arma de baza sunt 2 pistuale, la care ai munitie nelimitata.
Una peste alta, este un joc amuzant, un TPS (Third-person shooter), care nu tine cont de bani, ci doar de a provoca o mare revolta si o schimbare de regim politic. Pentru mine, e un joc amuzant, insa poate devenii envervant cand ai impresia ca s-a salvat, iar apoi iti dai seama ca te-ai inselat.
Daca doriti informatii mai specifice despre acest joc: http://en.wikipedia.org/wiki/Just_Cause_(video_game)